Studia dobrze przemyślane
Żyjemy w czasach, w których edukacja wyższa nie może pozwolić sobie na funkcjonowanie poza kontekstem rynkowym. Jej ścisły kontakt z potrzebami rynku jest niezbędny, a zmiany w kształceniu konieczne, tak, by osiągnąć zamierzony cel: atrakcyjnego na rynku pracy absolwenta. Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu jako jedna z pierwszych szkół wyższych wprowadza innowacyjny system kształcenia modułowego w połączeniu z elastycznym kreowaniem własnych studiów. Dzięki współpracy naukowców z pracodawcami, korzystając z doświadczenia najlepszych uczelni europejskich i amerykańskich, zmieniła nie tylko ofertę, ale i metody kształcenia.
Modułowo
Podczas studiów zamiast klasycznych przedmiotów studenci, wybierają tzw. moduły, które są zbiorem ciekawych i aktywnych form zajęć, skupionych wokół określonego tematu, zagadnienia czy branży. Koncentrują się przede wszystkim na przekazaniu przyszłym absolwentom konkretnych umiejętności niezbędnych do funkcjonowania w pracy. Każdy moduł składa się z wykładów, ćwiczeń, warsztatów, e-learningu, pracy własnej oraz praktyki z udziałem pracodawcy. Dzięki takiej formie zajęć studenci poznają środowisko pracy i realia rynkowe, realizują różnego typu projekty, pracując jednocześnie na przykładzie żywego organizmu danej firmy czy instytucji.
Praktycznie
Uczelnia stawia przede wszystkim na nieustanne konfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyką. „Do współpracy w konstruowaniu innowacyjnego programu zaprosiliśmy wielkopolskie firmy, instytucje i przedsiębiorstwa – mówi dr Tomasz Kozłowski, Pełnomocnik Rektora ds. Rozwoju. Eksperci z bardzo wielu obszarów – marketingu i reklamy, PR, HR, dziennikarstwa, opieki społecznej, analizy i monitoringu, mediów, badań rynku etc. – zaangażowani są w tworzenie programów, które mają jeden cel: wyszkolić absolwenta, który będzie pożądanym kandydatem na pracownika. Chcemy, by studenci już w trakcie studiów, wybierając specjalizację, mieli kontakt z zawodem, by mieli solidne doświadczenie, by zapoznawali się z warsztatem i poznawali specyfikę zawodów, by ich kompetencje były poświadczane stosownymi certyfikatami. Wydaje się, że tylko taki kierunek działania jest w stanie wyjść naprzeciw niebezpiecznemu trendowi „kształcenia bezrobotnych”, o którym dziś mówi się coraz częściej – twierdzi socjolog.
Elastycznie
Uczelnia stawia także na indywidualne podejście do nauki i projektowanie własnej ścieżki kształcenia, tak, by dopasować ją do swoich pasji i pojawiających się w czasie nauki zainteresowań. W ramach międzykierunkowej elastyczności studenci swobodnie dobierają moduły, budując swój własny wachlarz kompetencji. Współpracują także w grupach, złożonych ze studentów różnych kierunków studiów. Tworzą w ten sposób inkubatory środowiska pracy, gdzie standardem jest współdziałanie z ekspertami w różnych dziedzinach i odmienne podejście do rozwiązywanych problemów.
To sposób na kształcenie przyszłych pracowników, którzy różnią się nie tylko kompetencjami, ale i umiejętnościami, co zdecydowanie zwiększa atrakcyjność zawodową.
Szczegółowe informacje, opisy ciekawych modułów, lista firm współpracujących z uczelnią na www.wsnhid.pl
Podobne artykuły
-
Rekrutacja na kierunek lekarski i fizjoterapię w Akademii Śląskiej - do 14 lipca 2025 r.
Jeszcze tylko przez 3 dni Akademia Śląska w Katowicach prowadzi rekrutację na kierunek lekarski i fizjoterapię. Chcesz zostać lekarzem lub fizjoterape...
-
Akademia Śląska rozpoczyna rekrutację na studia – start już 12 maja 2025 r.
Akademia Śląska w Katowicach ogłasza rozpoczęcie rekrutacji na studia na rok akademicki 2025/2026. Już od 12 maja 2025 r. kandydaci będą mogli za...
-
Fizjoterapia na Akademii Śląskiej
Akademia Śląska w Katowicach poszerza swoją ofertę o nowy kierunek – fizjoterapia. Kształcenie na nowym kierunku będzie możliwe j...
-
Rozpoczęła się rekrutacja na rok 2025/2026 w MWSLiT we Wrocławiu
Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu ogłasza rekrutację na rok akademicki 2025/2026. Uczelnia oferuje następujące kierunki...