Polscy studenci po raz kolejny w czołówce Google Online Marketing Challenge
Polscy studenci po raz kolejny triumfują w międzynarodowym konkursie marketingu internetowego Google Online Marketing Challenge. Zespół studentów Szkoły Głównej Handlowej prowadzony przez dr Tymoteusza Doligalskiego został pierwszym europejskim zwycięzcą konkursu w skali całego świata. W finałowym Top 5 Europy znalazł się zespół z Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu prowadzony przez dr Wojciecha Czarta.
W poprzednich latach zespół z SGH trzykrotnie był zwycięzcą w regionie Europy, natomiast zespół z UAM Poznań w tym roku po raz trzeci z rzędu znalazł się Top 5 Europy. W tym roku aż cztery polskie zespoły znalazły się w Top 15 Europy. Obok wymienionych już zespołów w Top 15 Europy znalazł się drugi zespół z Wydziału Fizyki UAM Poznań oraz zespół studentów prowadzonych przez dr inż. Rafała Kasprzyka z Wojskowej Akademii Technicznej.
W tegorocznej piątej edycji konkursu Google Online Marketing Challenge wzięło udział ok. 11.000 studentów wchodzących w skład 2874 zespołów z 86 krajów, z których specjalnie przygotowany algorytm analizujący 35 charakterystyk kampanii automatycznie wybrał po piętnaście najlepszych zespołów z czterech regionów świata (regionalne Top 15) , z których międzynarodowe jury składające się z autorytetów z renomowanych uczelni z całego świata wybrało po pięć zespołów finałowych (regionalne Top 5), spośród których wybrano światowego i regionalnych zwycięzców.
Zadaniem biorących udział w konkursie studentów było przygotowanie i przeprowadzenie trzytygodniowej kampanii marketingowej dla wybranej firmy prowadzącej działalność online. Do realizacji zadania firma Google udostępniła studentom system Google AdWords, wysoce zaawansowane narzędzie do zarządzania kampaniami reklamowymi w internecie. Studenci musieli konkurować nie tylko z innymi zespołami biorącymi udział w konkursie, ale również z firmami z danej branży prowadzącymi kampanie marketingowe w systemie Google AdWords.
Zespół światowych zwycięzców z SGH w składzie: Piotr Wawrysiuk, Kamil Borkowski, Joanna Sakowska, Aneta Maliszewska oraz Łukasz Kanownik prowadził kampanię dla firmy Rowery Embassy z Warszawy rozpowszechniającej w Polsce kalifornijskie rowery typu beach cruiser.
Tegoroczny zespół finalistów (Top 5 Europy) startujący z Wydziału Fizyki UAM Poznań w składzie: Marianna Wiśniewska, Norbert Leśniewski, Milena Sobolewska, Mateusz Guliński, Łukasz Szymaniak, Robert Manysiak prowadził kampanię dla księgarni Tristero.pl.
Zespół Top 15 Europy studentów z Wydziału Fizyki UAM Poznań w składzie: Adrian Gasiński, Sebastian Cymek , Tymoteusz Hossa, Karol Fabisz, Bartłomiej Łukaszewski, Jakub Rekwirowicz prowadził kampanię dla Sklepu AGD Selgar.pl.
Zespół Top 15 Europy studentów z Wojskowej Akademii Technicznej w składzie: Rafał Lemancewicz, Radosław Karpiński, Karol Pawłowski prowadził kampanię dla QRS Mazury Szkoły Sportów Wodnych i Ekstremalnych.
Podobne artykuły
-
Małopolska Noc Naukowców 2024 na UJ - 27. września 2024 r.
27 września 2024 r. Uniwersytet Jagielloński po raz kolejny otwiera swoje drzwi, by pokazać, jak fascynujący jest świat nauki. Niezwykłe pokazy, inter...
-
Festiwal Nauki i Sztuki na UJ - 16 - 18 maja 2024 r.
Uniwersytet Jagielloński po raz kolejny włącza się w organizację Festiwalu Nauki i Sztuki w Krakowie. 20. edycja wydarzenia, koordynowana przez UJ Col...
-
Święto Uniwersytetu Jagiellońskiego
12 maja 2024 r. przypada 660. rocznica założenia przez króla Kazimierza Wielkiego najstarszej polskiej uczelni – Uniwersytetu Jagiellońsk...