Filmy, które będą na ustach wszystkich
6 tygodni, 70 sekund, milion odsłon na youtube – to wyzwanie przed którymi stanęli studenci trzeciego roku specjalizacji projektowanie komunikacji w School of Form. W ramach zajęć otrzymali zadanie zrealizowania filmów viralowych dla sześciu organizacji pozarządowych. W projekcie udział bierze: Drużyna Szpiku, Motyli wolontariat, Stowarzyszenia na tak, Edukacja dla demokracji, Fundacja Serdecznik oraz Fundusz Stypendialny Talenty.
Śmieszny, wzruszający, ciekawy – taki musi być viral, by osiągnąć sukces w Internecie. Jak mówią eksperci od marketingu jest to jedna z najlepszych form promocji w sieci. Przed studentami School of Form stoi zatem nie lada wyzwanie – muszą stworzyć viral, który do 15 czerwca osiągnie 1 milion wejść.
- Dla studentów III roku projektowania komunikacji na SoF wyzwaniem jest milion wyświetleń ich filmów na YouTube – mówi Monika Górska, autorka projektu wideo virali. - Pytaliśmy też 6 NGO-sów, dla których realizowane są te filmy, po czym poznają, że ten projekt odniósł sukces. Padały różne odpowiedzi: kiedy na Marcelińskiej zarejestruje się codziennie ponad 10 osób gotowych oddać szpik, jak wyposażymy w książki 150 szpitalnych bajkowozów, jak zdobędziemy 1500 litrów paliwa na dowozy naszych podopiecznych do ośrodków rehabilitacji, jak Dzień Motyla, stanie się ogólnopolskim, a potem ogólnoświatowym świętem wrażliwości... Choć przecież jeśli naszymi filmami uratujemy jedno ludzkie życie, sprawimy, że dorosły na powrót stanie się na chwilę dzieckiem i uwierzy w marzenia, że koło gospodyń wiejskich z Tadżykistanu dostanie krowę, i dwie maszyny do szycia, a jedna studentka wystąpi dzięki stypendium w Carnegie Hall, to już będzie sukces. Bo, jak potwierdza 8 milionów wyświetleń w ciągu zaledwie tygodnia virala mało w świecie znanej marki telefonicznej z Tajlandii, "najlepszą komunikacją jest dawanie" – dodaje Monika Górska.
Studenci przygotowują virale w 4-osobowym grupach. Projekt składa się z 10 etapów - począwszy od zbadania fundacji pod kątem celów, potrzeb, problemów,zdiagnozowania mechanizmów wirusowego rozprzestrzeniania się filmów wideo, przez pomysły, scenariusz, storyboard, copywriting, aż po realizację zdjęć, dźwięku, montaż, na przygotowaniu filmu pod kątem optymalnej publikacji w mediach społecznościowych kończąc. Studenci School of Form swoją pracę realizują pod okiem ekspertów, którzy zaangażowali się w projekt: Sylwii Hull-Wosiek – Dyrektor ds. kreatywności Concordia Design, Darii Wiśniewskiej – Strategy Manager Get more Social, Marcina Piwowskiego – Dyrektora kreatywnego Pepermint, Bartłomieja Raka – Wiceprezesa Zarządu Socjomania, Artura Jabłońskiego – Specjalisty ds. rozwoju Exea Smart Space i twórcy bloga – Jeszcze jeden blog. Dzięki takiemu projektowi, który realizowany jest na zaliczenie zajęć zdobywają zarówno praktyczną wiedzę, dotyczących całego procesu realizacji tego rodzaju filmów, jak i realnie wspierają działania fundacji z sektora NGO, angażując się w rzeczywiste i wartościowe projekty z misją.
Podobne artykuły
-
Małopolska Noc Naukowców 2024 na UJ - 27. września 2024 r.
27 września 2024 r. Uniwersytet Jagielloński po raz kolejny otwiera swoje drzwi, by pokazać, jak fascynujący jest świat nauki. Niezwykłe pokazy, inter...
-
Festiwal Nauki i Sztuki na UJ - 16 - 18 maja 2024 r.
Uniwersytet Jagielloński po raz kolejny włącza się w organizację Festiwalu Nauki i Sztuki w Krakowie. 20. edycja wydarzenia, koordynowana przez UJ Col...
-
Święto Uniwersytetu Jagiellońskiego
12 maja 2024 r. przypada 660. rocznica założenia przez króla Kazimierza Wielkiego najstarszej polskiej uczelni – Uniwersytetu Jagiellońsk...