KierunkiStudiów.pl

Menu

  • Start
  • Artykuły
  • Studenci SGH kolejny raz wygrywają Google Online Marketing Challenge

23.08.2011, 13:48

Studenci SGH kolejny raz wygrywają Google Online Marketing Challenge

Studenci Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie wygrali tegoroczny Google Online Marketing Challenge na poziomie europejskim. To ich trzecie z rzędu zwycięstwo w tym konkursie. Zwycięska drużyna to Anna Bowżyk, Marcin Pogroszewski, Łukasz Lewandowski i Karol Chilimoniuk. Opiekunem naukowym grupy był dr Tymoteusz Doligalski z Zakładu Wartości Klienta SGH. Laureaci będą mieli możliwość zwiedzenia regionalnej siedziby firmy Google w Dublinie, a także otrzymają od firmy laptopy.

Google Online Marketing Challenge jest corocznym konkursem z zakresu marketingu internetowego polegającym na prowadzeniu kampanii promocyjnych z wykorzystaniem systemu reklamowego Google Adwords i formułowaniu zaleceń w zakresie strategii promocji. Uczestnicy, działający w maksymalnie sześcioosobowych zespołach, współpracują z wybraną przez siebie firmą, dla której przeprowadzają kampanię promocyjną o budżecie 200 USD. Oprócz prowadzenia kampanii uczestnicy tworzą raporty zawierające analizę działań firmy i konkurencji, audyt użyteczności strony internetowej i zalecenie odnośnie do dalszych działań marketingowych. Na podstawie wyników kampanii zostają wybierani finaliści, a następnie - na bazie przedstawionych raportów ocenianych przez ekspertów akademickich z całego świata - wyłaniani są globalni i regionalni zwycięzcy. Warto podkreślić, że w tegorocznym konkursie wzięło udział prawie 15 tysięcy uczestników z 70 krajów, tworzących w sumie 3082 zespoły.

Zwycięski zespół współpracował z firmą Adrenalina Park oferującą rozrywki z zakresu sportów ekstremalnych na Dolnym Śląsku. Celem prowadzonej kampanii było poinformowanie o ofercie parku potencjalnych klientów, skłonienie ich do odwiedzenia strony oraz rejestracji w celu uzyskania kuponu zniżkowego. W założeniach przyjęto, że najważniejszym wyznacznikiem sukcesu jest wygenerowanie 30 rejestracji. Kampania promocyjna trwała trzy tygodnie. Komunikat reklamowy wyświetlony został 20 tysiącom osób, z czego co dziesiąta osoba przeszła na stronę firmy, a 160 osób zarejestrowało się, aby otrzymać kupon zniżkowy.

Tegoroczny sukces studentów SGH jest kontynuacją dotychczasowych osiągnięć studentów uczelni w zakresie marketingu internetowego. W 2009 i 2010 roku zespoły studentów SGH kierowane przez Marcina Dudka zajęły w konkursie Google Online Marketing Challenge pierwsze miejsca w regionie Europa, Afryka i Bliski Wschód. W organizowanym w 2011 r. przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i SGH konkursie na najlepszą pracę magisterską z marketingu internetowego trzy prace złożone przez absolwentów uczelni zostały wyróżnione.

Podobne artykuły

  1. Na uczelniach /

    Małopolska Noc Naukowców 2024 na UJ - 27. września 2024 r.

    27 września 2024 r. Uniwersytet Jagielloński po raz kolejny otwiera swoje drzwi, by pokazać, jak fascynujący jest świat nauki. Niezwykłe pokazy, inter...

  2. Na uczelniach /

    Festiwal Nauki i Sztuki na UJ - 16 - 18 maja 2024 r.

    Uniwersytet Jagielloński po raz kolejny włącza się w organizację Festiwalu Nauki i Sztuki w Krakowie. 20. edycja wydarzenia, koordynowana przez UJ Col...

  3. Na uczelniach /

    Święto Uniwersytetu Jagiellońskiego

    12 maja 2024 r. przypada 660. rocznica założenia przez króla Kazimierza Wielkiego najstarszej polskiej uczelni – Uniwersytetu Jagiellońsk...

Katalog kierunków