Absolwent powinien posiadać:
- wiedzę z zakresu historii i teorii teatru i dramatu, literaturoznawstwa, filmoznawstwa, historii sztuki i kultury oraz dysponować świadomością estetyczną i etyczną,
- wiedzę o technicznych i technologicznych aspektach twórczości filmowej i telewizyjnej, sztuce operatorskiej, montażu, dźwięku, muzyce, scenografii filmowej oraz wiedzę z zakresu dramaturgii i scenariopisarstwa,
- zdolność twórczego myślenia i umiejętności pracy w zespole,
- umiejętności i doświadczenie niezbędne dla prowadzenia pracy z aktorem.
Absolwent powinien znać język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.
dramaturgia, narracja i scenariopisarstwo, filozofia i estetyka, historia i teoria sztuki i literatury, historia i teoria teatru i dramatu oraz sztuki audiowizualne, historia, teoria i estetyka filmu, koncepcja człowieka we współczesnej nauce i kulturze, kultura i sztuka, organizacja, prawo i ekonomia w teatrze, filmie i telewizji, praca z aktorem, produkcja telewizyjna i filmowa, media i rynek audiowizualny, reżyseria filmu dokumentalnego, reżyseria filmu fabularnego, technika i technologia produkcji teatralnej, filmowej i telewizyjnej, teoria i praktyka reżyserii, warsztat reżysera teatralnego i filmowego;
szczegółowe treści programowe
obciążenie godzinowe
praktyki
Absolwent jest przygotowany do:
- podjęcia twórczej działalności jako reżyser w teatrze dramatycznym, muzycznym i lalkowym, w filmie, w telewizji, w przemyśle rozrywkowym oraz jako adaptator, scenarzysta i dramaturg,
- podjęcia funkcji kierowniczych w instytucjach artystycznych,
- pełnienia funkcji pomocniczych asystenta i drugiego reżysera na profesjonalnych planach filmowych, samodzielnej realizacji krótkich form filmowych,
- samodzielnego wykonywania pracy reżysera w filmie fabularnym i dokumentalnym niezależnie od metrażu – we wszelkiego rodzaju formach telewizyjnych,
- samodzielnej pracy w teatrze i reklamie oraz samodzielnie realizowanych wizualnych form muzycznych,
- podjęcia pracy w telewizji i mediach,
- podjęcia pracy jako organizator i animator życia kulturalnego w placówkach oświatowych i instytucjach kultury,
- podjęcia pracy w szkolnictwie (po ukończeniu specjalności nauczycielskiej – zgodnie z odpowiednim rozporządzeniem ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego w sprawie standardów kształcenia nauczycieli).