To jedno z najciekawszych wyzwań dla osób o bogatych zainteresowaniach humanistycznych. Dzięki takim studiom poznają nie tylko historię Polski i świata, ale także zdobywają wiedzę z wielu pokrewnych dziedzin. Absolwenci potrafią interpretować mechanizmy społeczne, polityczne, gospodarcze kształtujące dzieje poszczególnych narodów i państw.
Absolwent studiów posiada ogólne wykształcenie humanistyczne i wszechstronną wiedzę w zakresie historii Polski i historii powszechnej. Rozumie i umie analizować zjawiska i procesy historyczne w skali globalnej, regionalnej, państwowej i lokalnej. Zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu historii.
Absolwent studiów II stopnia posiada gruntowną wiedzę pozwalającą na rozumienie i interpretację procesów historycznych, a także rozszerzone umiejętności, sprawności i wiedzę w zakresie ogólnego wykształcenia humanistycznego oraz przygotowania merytorycznego i warsztatowego do badań historycznych. Posiada wiedzę i umiejętności pozwalające na samodzielne rozwiązywanie problemów zawodowych.
język łaciński, vademecum studiów historycznych, nauki pomocnicze historii, historia starożytna, prahistoria ziem polskich, historia średniowieczna, historia nowożytna, historia XIX wieku, historia XX wieku, statystyka i demografia historyczna, translatorium z języka łacińskiego lub nowożytnego, warsztat naukowego historyka, metodologia historii i historia historiografii;
szczegółowe treści programowe
obciążenie godzinowe
praktyki
Studia historyczne przygotowują absolwenta do podjęcia pracy w:
- placówkach oświatowych różnych szczebli,
- placówkach muzealnych, kulturalnych,
- placówkach naukowych, zajmujących się różnymi aspektami badania dziejów,
- archiwach i innych instytucjach gromadzących oraz opracowujących dokumenty,
- placówkach upowszechniających wiedzę o historii dawnej i współczesnej,
- organach administracji państwowej i samorządu lokalnego,
-
szkolnictwie z uprawnieniami do nauki historii, wiedzy o społeczeństwie, wiedzy o kulturze – po ukończeniu specjalności nauczycielskiej (zgodnie z odpowiednim rozporządzeniem ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego w sprawie standardów kształcenia nauczycieli).
Zasób uzyskanych umiejętności, sprawności i wiedzy pozwala pełnić absolwentowi rolę animatora badań historycznych oraz popularyzacji tradycji i dziedzictwa kulturowego w środowiskach lokalnych.