filozofia i etyka, psychologia, socjologia, pedagogika, wiedza o rodzinie w kontekście naukowym, wiedza o rodzinie w kontekście praktyki społecznej, logika i metodologia badań nad rodziną, antropologia, bioetyka, pomoc małżeństwu i rodzinie, historyczno-kulturowe uwarunkowania życia małżeńsko-rodzinnego, uwarunkowania prokreacji i zdrowia rodziny;
Przynajmniej 40% zajęć powinny stanowić seminaria, konwersatoria, ćwiczenia lub warsztaty.
szczegółowe treści programowe
obciążenie godzinowe
praktyki
Absolwent powinien móc samodzielnie wykonywać zadania jako:
- wykwalifikowany pracownik poradni małżeńskich i rodzinnych (doradca, konsultant),
- pracownik wymiaru sprawiedliwości (kurator społeczny i rodzinny, mediator),
- specjalista do spraw rodziny (familiolog),
- animator środowiska rodzinnego,
- pracownik socjalny,
- nauczyciel (w szkolnictwie) w zakresie przygotowania dzieci i młodzieży do życia małżeńskiego i rodzinnego (po ukończeniu specjalności nauczycielskiej – zgodnie z rozporządzeniem ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego w sprawie standardów kształcenia nauczycieli).
Absolwent powinien być przygotowany do pracy w:
- placówkach oświatowo-wychowawczych,
- rodzinnych poradniach specjalistycznych,
- placówkach opiekuńczo-rehabilitacyjnych,
- agendach służb socjalnych,
- placówkach pomocy społecznej,
- placówkach służby zdrowia i resocjalizacyjnych,
- agendach samorządowych,
- instytucjach profilaktyki społecznej,
- instytucjach wymiaru sprawiedliwości.
Powinien być przygotowany do udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym, a także przewlekle i nieuleczalnie chorym oraz członkom ich rodzin.