Studiując edukację techniczno-informatyczną zdobędziesz wiedzę z zakresu inżynierii wytwarzania, inżynierii materiałowej, budowy maszyn oraz informatyki, a także – po ukończeniu specjalności nauczycielskiej – z zakresu pedagogiki, psychologii i socjologii. Absolwenci posiadają umiejętności korzystania z wiedzy w pracy i życiu codziennym, komunikowania się z otoczeniem i aktywnego uczestniczenia w pracy grupowej. Po ukończeniu studiów II stopnia posiądziesz znajomość metodyki badawczej oraz zarządzania zespołami ludzkimi w środowiskach przemysłowych.
Studia licencjackie przygotowują do obsługi i administrowania szkolnymi systemami informatycznymi oraz systemami informatycznymi w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz administracji oświatowej, samorządowej i państwowej, a także do nauczania przedmiotów technicznych oraz informatyki w szkołach podstawowych i gimnazjalnych – po ukończeniu specjalności nauczycielskiej.
Absolwenci studiów inżynierskich posiadają wiedzę z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w różnych gałęziach przemysłu, administracji gospodarczej i nauce oraz posiadają umiejętności kierowania zespołami ludzkimi wykonującymi zadania zlecone, zakładania małych i średnich przedsiębiorstw i zarządzania nimi w ramach działalności gospodarczej.
Są przygotowani do:- administrowania i obsługi systemów informatycznych w przemyśle, administracji gospodarczej, samorządowej i państwowej, bankowości oraz w szkolnictwie,
- obsługi oprogramowania specjalistycznego, stosowanego w przemyśle, szkolnictwie lub bankowości, prac wspomagających projektowanie inżynierskie w przemyśle oraz przemysłowym zapleczu badawczym,
- zarządzania zespołami ludzkimi w przemyśle oraz jednostkach gospodarczych,
- nauczania przedmiotów technicznych oraz informatyki w szkołach podstawowych i gimnazjalnych – po ukończeniu specjalności nauczycielskiej.
- twórczej działalności w zakresie inżynierii wytwarzania, inżynierii materiałowej, budowy maszyn oraz informatyki i komputerowego wspomagania prac inżynierskich oraz działalności dydaktycznej (po ukończeniu specjalności nauczycielskiej), a także kierowania zespołami działalności twórczej w tym zakresie,
- obsługi systemów informatycznych oraz systemów komputerowego wspomagania prac inżynierskich i procesu dydaktycznego po ukończeniu specjalności nauczycielskiej,
- projektowania procesów technologicznych w zakresie inżynierii wytwarzania, inżynierii materiałowej i budowy maszyn oraz zarządzania procesami technologicznymi w tym zakresie,
- podejmowania twórczych inicjatyw i decyzji,
- samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej, a także działalności w małych i średnich przedsiębiorstwach,
- pracy dydaktycznej w zakresie przedmiotów technicznych i informatycznych w szkolnictwie podstawowym, ponadpodstawowym i wyższym – po ukończeniu specjalności nauczycielskiej.