UJ z laurem w konkursie Genius Universitatis 2022
Po przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa odbyła się kolejna edycja największego i najbardziej rzetelnego konkurs na kreatywną rekrutację szkoły wyższej w Polsce Genius Universitatis. Uniwersytet Jagielloński zdobył 2. miejsce w kategorii content marketing.
Ogłoszenie wyników konkursu odbyło się w piątek 22 kwietnia podczas XXXVII Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2022 w hali EXPO XXI. W kategorii content marketing 2. miejsce zajęła najstarsza uczelnia w Polsce. To koleje wyróżnienie, które zdobył Uniwersytet Jagielloński.
W 2021 roku UJ kontynuował kampanię promocyjno-rekrutacyjną "Uniwersytet to ludzie", która przybliża sylwetki pracowników naukowych, administracyjnych i studentów naszej uczelni. Nowością w minionym roku był projekt pt. "Tydzień w Wydziałem" (TzW). Cykl przybliżał informacje o danym wydziale i był publikowany na stronie internetowej misja.uj.edu.pl i w uniwersyteckich mediach społecznościowych. Kampania trwała od lutego do września 2021 roku. Od lutego, w ramach kampanii, istnieje podcast popularnonaukowy Przystanek #misjaUJ, w którym naukowcy z naszego uniwersytetu przybliżają ciekawe zagadnienia popularnonaukowe. Oprócz tego przygotowane materiały w ramach "Tygodnia z Wydziałem" były publikowane na Instagramie i grupie na Facebooku.
Organizatorem konkursu Genius Universitatis jest fundacja Perspektywy, która od ponad 30 lat dostarcza profesjonalnie zebraną i opracowaną informację edukacyjną. „Nasze informatory, rankingi i targi edukacyjne od 1992 roku pomagają mądrze wybrać ścieżkę życiową kolejnym rocznikom absolwentów szkół podstawowych i ponadpodstawowych” – czytam na stronie głównego organizatora.
Konkurs Genius Universitatis od 2012 roku przyznaje nagrody z najlepsze kreatywne kampanie marketingowe w Polsce. Kapituła, na czele której stoi prof. dr hab. Artur Krajewski z Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, nagradza szkoły wyższe w kilku kategoriach: reklama prasowa, event wspierający rekrutację, gadżet promocyjny, kampania w mediach społecznościowych, video online, content marketing, serwis rekrutacyjny i Best Genius. Każda ze zgłaszanych prac oceniana była według pięciu kryteriów: nowatorstwo pomysłu, spójność z wartościami uczelni, czytelność i przyjazny charakter przekazu, estetyka i wartość artystyczna oraz umiejętny dobór narzędzi.
Podobne artykuły
-
Małopolska Noc Naukowców 2024 na UJ - 27. września 2024 r.
27 września 2024 r. Uniwersytet Jagielloński po raz kolejny otwiera swoje drzwi, by pokazać, jak fascynujący jest świat nauki. Niezwykłe pokazy, inter...
-
Festiwal Nauki i Sztuki na UJ - 16 - 18 maja 2024 r.
Uniwersytet Jagielloński po raz kolejny włącza się w organizację Festiwalu Nauki i Sztuki w Krakowie. 20. edycja wydarzenia, koordynowana przez UJ Col...
-
Święto Uniwersytetu Jagiellońskiego
12 maja 2024 r. przypada 660. rocznica założenia przez króla Kazimierza Wielkiego najstarszej polskiej uczelni – Uniwersytetu Jagiellońsk...